Sommarfest var det ja...

Hmm....sommaren tycktes ju spårlöst försvunnen då det var dags för sommarfest på dagis.
Usch så tråkigt!

Jag hade packat picknick med kaffe och annat som vi hade tänkt avnjuta ute på dagisgården (japp jag säger dagis)
Barnen var okoncentrerade, föräldrarna frös och ja det var trist helt enkelt.

Leah började storgråta då jag kom. Hennes älskade pappa kom inte samtidigt. Hon hade längtat så efter honom då hon ej sett honom sen helgen i princip. (han har jobbat så mycket)

Så hon ville i princip att jag skulle gå och börja om, komma igen och då med pappa.
Jag förklarade flera gånger att pappa var på väg och satt i sin bil och att han skulle försöka skynda sig.
Till slut sken hon upp i världens leende och sa: Jaha pappa kommer snart. Han har jobbat.

Hon stod framme med alla fröknar och de andra barnen men sen då det var dags att sjunga så ville hon inte alls vara med. Inte ens om jag frågade om jag skulle gå med.
Sen då pappa till slut kom, så gick Leah fram en stund med honom och sjöng lite :-)

Efteråt bjöds det på gräddtårta och glass inne på avdelningen. Eila hon sprang in som hon aldrig gjort annat och började leka. Tror det blir en baggis att skola in henne, eller det hoppas vi iallafall :-)

Picknickkorgen öppnade vi då vi kom hem. Leah och pappa hade picknick i vardagsrummet istället.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0