Orolig ledighet...

Det blev ju inget fjällen. Min man ligger ju på sjukhus, nyopererad. Brusten blindtarm.
Operationen gick bra och igår var han piggare och var uppe och gick.
Senare på kvällen blev han febrig och illamående.

Nu fick jag vet att han spyr upp det han äter och mår jätteilla..
Är det verkligen normalt? Eller har han fått någon komplikation efter operationen? Tarmvred? Bukhinneinflammation?

Åhhh... ringde dit och pratade med sköterskorna som inte direkt höjde på ögonbrynet över det.
Det var vanligt. Mår han bättre ikväll...ja då får han åka hem?!

Tyvärr kan jag ju säga att efter denna resa litar jag inte alls på vad de säger inom sjukvården. Han hade brusten blindtarm och det tog 18 h innan han blev opererad, 7h innan han ens fick smärtlindring.

Och alla under resans gång sa olika.
Nej den kan absolut ej ha brustit, då skulle han inte kunna gå, inte prata osv...Och nej det är inte akut så länge han är vid medvetande osv...
Nähä...okej...det kanske är olika från person till person vilken smärtgräns man har..?!

Usch vad jag är orolig nu. Och så ska jag vara en bra mamma och hitta på något kul med mina barn som har semester..


Kommentarer
Postat av: G

Fy va hemsk. Stackars er, Gud va rädda ni måste vart. Sjukvården asså, inte att lite på längre.

2012-02-09 @ 20:25:09
Postat av: Alice

Usch stackars er!! Jag förstår att du är orolig när det tog sån tid att "ställa rätt" diagnos men försök lita på att han är i goda händer. Men håller tummarna att han repar sig fort nu! Släpp det där med att försöka vara en bra mamma och hitta på nåt kul. Släpp ut kidsen på tomten eller sätt dem framför en film och ta du en kopp kaffe. Eller baka nåt gott?! Dom har det bra ändå. Tänk nu bara på hur skönt det blir när allt blir som vanligt igen (för det blir det) och ni har den här händelsen bakom er! Tänk målbild!!



Kram Alice (läser här ibland)

2012-02-09 @ 21:28:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0