Eila har blivit så stor..

Vår 17 månader tjej!
Hon pratar och pratar...det kommer något nytt hela tiden.
Nyss hörde hon ett ljud och trodde det var Robban som kom hem.
Då skrek hon. Pappa kom, pappa kom....hem. Jag tänkte att jag säkert hörde fel på det sista men hon upprepade det.

Hon använder ofta flera ord i följd:
Hästen springer.
Komma mamma.
Komma till dig.
Hjälp mig.
Jag hade den. (ha ha...med syskon lär man sig fort)
Komma ner.
Vi äter.
Det ringer.
Borsta tänderna.
Tvätta händerna.
Sitta stolen.
Hejdå pappa.
Osv osv...

Den roligaste just nu är då hon lägger armarna i kors och skriker: På en gång!

Hon kan peka ut och säga de vanligaste kroppsdelarna...så som magen, näsan, ögonen.
Hon kan våra namn och ropar ofta Linda och Robban :-)

Det är spännande att se den här lilla tultan utvecklas! Det behöver dock inte gå så här fort som det gjort hittills :-) Jag menar, i denna takt har jag snart två argsinta tonåringar i huset..ha ha

Eila äter kaka på Leahs kalas


Kommentarer
Postat av: Gina

Gud vad tidig hon är. Noer säger typ 15 enstaka ord men mest "Gurka" :)

2009-11-09 @ 22:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0