Så vidrigt!!!

Den här äckliga varelsen har gett min lilla gullunge borelia....

Armen svullnade upp till dubbel storlek och hon fick ett stort blå/rött märke. "Herr Översittare" som läkaren på Nacka Närakut hette var säker på att min lilla tjej fått en allergisk reaktion på ett insektsbett och gav henne Tavegyl.  Trots mina frågor och milda protester..


Idag fick lillan 40 graders feber och bara skrek då de ringde från förskolan. Vi åkte till skärgårdsakuten och fick direkt konstaterat borelia. Märket såg nu ut som ett stort blåmärke. Han kollade även öron och hals. Och hon hade ju såklart halsfluss också.

Syrran sov i vagnen och då jag fick höra halsfluss så bad jag att han skulle kolla henne också. För hon har varit hemma hela veckan då hon varit dunderförskyld...
Och tur var väl det...för hon hade halsfluss och öroninflammation...
Ja jag vet inte vad jag ska säga...vill bara gråta!

Kommentarer
Postat av: Gina

Åh nej. Men va fan är det för j-a läkare??

Jag tycker du ska anmäla honom Linda, det är helt sjukt att man ska bli dåligt behandlad när man söker hjälp. Jag kan inte tro att dina tjejer är så sjuka igen. Tycker väldigt synd om er och önskar att det fanns ngt jag kunde göra.

Det är inte rättvist ni som har haft sån maxad otur med sjukdomar hela året...

Tänker på er alla, stora kramar G

2009-08-12 @ 21:51:43
Postat av: Linda

Tack!

2009-08-12 @ 21:53:01
URL: http://lindasliv.blogg.se/
Postat av: Anna Salem

åh stackars små sötnosar, förstår att är jobbigt för dig, va frusterande. nu ska vi alla hålla tummarna för att de inte blir sjuka på väldigt väldigt länge.

kram

2009-08-13 @ 13:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0