Läget hos oss..

Jaha vad händer här hemma...
Leah är blöjfri på dagarna nu.
Hon har varit det några dagar nu. Och ännu har inte en enda olycka hänt. Hon har varit jätteduktig att säga till då hon behöver gå på toaletten.

Hon är sjuk. Hon vaknade efter middagsvilan (som hon aldrig tar då hon är hemma annars) igår med 39 graders feber. Just nu springer hon dock runt och leker så det verkar bättre men vi får se. Brukar ju vara bra en stund på morgonen. Igår då hon vaknade efter att ha däckat en stund på soffan sa hon- Mamma det känns inte bättre. Jag är fortfarande dålig...
Lilla skorpan.


Eila är pigg men rätt så gnällig. Hon håller på att få fler tänder så det verkar vara lite besvärligt.

Och regnet ja det fortsätter att ösa ner. Vi får passa på att mysa inne...
Lite trist är det allt men men...

Sen har jag en pirrande känsla i magen som blir större för varje dag som går. Nervositet för det nya som komma skall..
Livspusslet! Som det så fint heter :-)

Hur kommer det bli på mitt nya jobb? Hur kommer inskolningen med Eila fungera. Hur kommer deras dagar se ut på förskolan? Hur stressad är man då man ska hämta och lämna?
Det är spännande men så himla läskigt!
Jag har ju varit hemma med mina barn så länge nu, detta är ju min vardag. Känns sorligt att inte få vara med dem lika mycket, se allt som de lär sig och upplever. Men det känns spännande att man snart är inne i en ny fas.
Bara 4 veckor kvar sen kommer verkligheten slå ner hos familjen P.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0