Jag blev såld

Tittade på nyhetsmorgon precis. Där den danska familjen Mauritson var med och berättade om hur de förändrade sitt liv med kosten.

De hade en son med autism som mådde väldigt dåligt, de var alla stressade, sura och överviktiga när mamma Ninka bestämde sig för att göra något åt deras liv.

De började med kosten. Efter bara 3 veckor började deras autistiske son sova på natten...sen på väldigt kort tid började han "kliva ur sitt skal"...Nu kan ha gå i en vanlig skola från att knappt ha kommunicerat.
Ja ni kanske såg programmet?!

Jag vet inte vad som hände men jag gick direkt in och köpte boken Kärnfrisk familj. Det kanske var titeln :-) ha ha vad vet jag.

Men jag har länge haft lite ångest över maten våra barn fått. Man skyller på tidsbrist men då får man ju faktiskt prioritera om...

Vill inte ge dem färdiga köttbullar osv.. (det har vi iofs slutat med.)
Nä jag ska försöka tänka om. Maten hos oss är lite ångestladdat i sig eftersom våra är så knussliga med maten....men om vi gör något helt nytt...
Ja vi får se vad detta ger oss. Får återkomma i detta ämne :-)

Kolla in deras hemsida:
www.karnfriskfamilj.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0