Projekt: Somna själva i sina sängar har inletts..

I flera år nu så har jag legat bredvid barnen då de ska sova för att natta dem. Och legat där tills de somnat. Vissa gånger har det gått väldigt smärtfritt men ofta har det tagit lååååång tid. Ofta somnar jag själv till slut av utmattning och då blir det ju inte så mycket egentid.

Nu har vi alltså börjat med att de ska somna själva.

Första kvällen var lillasyster ledsen då hon trodde att det skulle komma monster..
Då går vår underbara Leah över till syrrans säng och klappar och kramar på henne tills hon somnar...sen tassar hon över till sin egen säng och lägger sig.
Man blir ju stolt! :-)

Andra kvällen hände samma sak...men då somnade storasyrran först. Så då låg lillasyster länge i sängen och pratade och hade sig innan hon somnade...men ändå:-)

Får se hur det går inatt ?! :-)
Men jag måste säga att det känns konstigt att sluta med det också, jag vill gärna ligga där bredvid och höra deras små andetag och känna värmen från mina underbara ungar!

Känns som jag börjar få lite separationsångest...allt går så snabbt. De har slutat med blöjor, välling osv... Det är ju stora tjejer vi har nu, inga små bebisar!

Man vill liksom stanna tiden och bara hålla kvar för en stund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0