Sommarfest på förskolan

Idag var det sommarfest på förskolan. Vi hade tur med vädret. För just då de sjöng var det rätt så varmt och solen tittade fram.

Vi hade med oss lite kaffe och fika och satt på picknickfiltar och hade det bra.

Jag skötte insamlingen för Leahs avdelning. Det var ju deras sista sommaravslutning på förskolan sen är det ju dags för skolans värld.

Jag skulle säga några ord som tack, vet inte riktigt vad jag sa...var lite smått nervös och jag som är så blödig fick kämpa för att hålla tillbaka tårarna :-) Fjantigt, jag vet...

Det är spännande nu, en helt ny tid börjar...skolan.
Men det känns vemodigt och sorgligt samtidigt.

Att hon blivit så stor, att tiden gått så snabbt.

Att allt det där trygga med fröknarna och vännerna förändras...
Kommer kännas väldigt konstigt efter semestern att inte lämna Leah på förskolan längre..

Är så stolt över Eila också som var så nervös, så hon grät sig till sömns igår.

Hon var så orolig...och ville verkligen inte stå där framme och sjunga. Hennes egna ord var. -Jag är orolig mamma, jag kommer bli så blyg. Jag vill verkligen inte.
Jag lugnade henne med att hon inte behövde, utan kunde komma och sitta på filten med mig.

Men med "fästmannen" Albins hand som hon inte släppte och frökens hjälp så stod hon tufft där framme och sjöng för full hals.

Hon gjorde det! Trots att hon tyckte att det var så jobbigt innan.
De var så duktiga! Alla hade pirathattar och lapp för ögat. Sen var det en avdelning som sjöng och spelade upp "Törnrosa" Jättefint!

Lägger inte ut några bilder på detta då det var massor av andra barn som också fastnade på bilderna..
Ni får föreställa er hur söta de var :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0