Finlandsresan

Vi började med att åka till Helsingfors för att hälsa på farmor. Eller snarare Åbo med båten och sen körde vi till Helsingfors.

Min fina lilla farmor! 
Barnen var fantastiska när vi var där. Hjälpte henne hela tiden och satt och hade långa diskussioner med henne. De sa inte en enda gång att de hade tråkigt eller gnällde trots att det inte fanns leksaker eller annat där.

Vi hade supermysigt och barnen och vi var glada att få träffa min farmor igen.
Sen kom min pappa och fru dit och vi hann träffa dem en dag innan vi styrde kosan mot Vasa.

I Vasa var det fullt ös! Många att träffa och lite tid :-)
Vi var hemma hos båda mina mostrar och båda mina kusiner. Tre av dem hade nya hus/lägenheter så det var jättekul att få se hur de hade det.
En dag åkte vi till något som hette Power Park med min ena moster och hennes man och hans två döttrar. Barnen hade så roligt! Eila ville inte åka något då vi kom dit men sen släppte det och vips så satt alla barnen i en STOR bergodalbana. Där nedanför satt två nervösa föräldrar som tyckte att den såg otroligt hög ut och gick väldans snabbt. Men de gjorde det! Och utan tårar :-)

Vi bodde hos mormor under Vasa vistelsen och hon skämde bort oss med god mat och fika.

Härligt att få träffa alla igen! Hoppas att vi snart kan träffas så det inte behöver gå så lång tid mellan varje gång.





















Kommentarer
Postat av: tettet

Såå kul då ni kom .äntligen. men fyy att flickorna vågar åka i dessa maskiner.. tuffa brudar :) Kram saknar er <3

2015-07-12 @ 07:01:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0